Analiza nastrojów pracowników

Analiza nastrojów pracowników

Platforma dla sygnalistów umożliwiająca analizę nastrojów pracowników?

Notibox to platforma dla sygnalistów, która w pełni spełnia wymagania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii. Pomimo tego, że polski rząd nadal nie wdrożył ustawy o ochronie sygnalistów, to Notibox spełnia obecne założenia tej ustawy oraz intensywnie przygląda się poczynaniom rządu, aby móc szybko reagować w przypadku nieoczekiwanych zmian tych założeń. W przyszłości Notibox będzie czymś więcej niż tylko narzędziem spełniającym założenia dyrektywy UE. Notibox będzie narzędziem umożliwiającym w sposób realny poprawę wellbeingu pracowników w firmach. Jednym z istotnych aspektów umożliwiających poprawę satysfakcji w miejscu pracy jest wiarygodna ocena i ciągły monitoring poziomu zadowolenia pracowników. Tego typu zagadnienia mogą być z powodzeniem realizowane za pomocą technik sztucznej inteligencji, a w szczególności za pomocą przetwarzania języka naturalnego.

Wraz ze wzrostem ilości informacji płynącej do nas, mamy również do czynienia z dynamicznym rozwojem algorytmów sztucznej inteligencji. Jest to m.in. konsekwencja coraz większej dostępności maszyn, które z roku na rok udostępniają coraz większą moc obliczeniową. Śledząc historię rozwoju algorytmów przetwarzania języka naturalnego, można zaobserwować, że liczba parametrów modeli głębokiego uczenia (deep learning – DL) rośnie wykładniczo, co przedstawia poniższa grafika:

wykres_deep_learning.png

W ostatnim czasie niemałe zamieszanie wywołało opublikowanie modelu GPT-3 opracowanego przez OpenAI oraz opartego o ten model narzędzia ChatGPT. Obecnie nie znamy szczegółów implementacji GPT-3, natomiast wydawać się może, że GPT-3 jest oparty na całej wiedzy, która dostępna jest w internecie. Opublikowany przez OpenAI algorytm jest w stanie z nami normalnie rozmawiać, przytaczać cytaty dzieł literackich, a nawet generować kod niemal w dowolnym języku programistycznym. Co prawda odpowiedzi generowane przez czat nie są pozbawione błędów. Można tutaj przytoczyć sytuację, gdzie prototypowo ChatGPT został zintegrowany ze Stackoverflow. Niemniej, czat został tymczasowo wyłączony z użytkowania, ponieważ generował kod z błędami. W innych sytuacjach ChatGPT ma pewne opory, aby udzielić nam odpowiedzi, np. w przypadku kiedy prosimy go o translacje. Jednak są to jedynie pewne z góry narzucone przez OpenAI, które można obejść. Odpowiednie pokierowanie rozmowy z ChatGPT może również doprowadzić to translacji, a także do odpowiedzi na pytania, które początkowo są problematyczne dla ChatGPT. W sieci można znaleźć dużo miejsc dostarczających informacji jak obejść ograniczenia ChatGPT.

ChatGPT to potężne narzędzie, niemniej do rozwiązania wielu problemów tj. analiza sentymentu, tagowanie dokumentów, parafrazowanie tekstu nie potrzebujemy, aż tak bardzo zaawansowanego modelu AI. W praktyce często korzysta się z wcześniej pretrenowanych modeli z rodziny BERT, GPT czy T5 dostępnych na Hugging Face, które są dostrajane na potrzeby rozwiązania problemu, z którym mamy do czynienia. Zespół Notibox obecnie intensywnie pracuje nad wdrażaniem nowych funkcjonalności opartych na AI do swojego kanału zgłoszeń.

Skontaktuj się z nami

Dariusz Kurzyk

Dyrektor Sprzedaży

[email protected]

+48 503 774 438

Notibox sp. z o.o.

Komandosów 9/41
30-334 Kraków

KRS 0000934065